Vols sortir aquí? Posa't en contacte amb nosaltres.
Reglament
Normes generals
Al concurs s'hi podran inscriure alumnes matriculats a qualsevol
Cicle Formatiu de Formació Professional durant el
curs acadèmic en el qual es realitza la competició. Els organitzadors
es reserven el dret de sol·licitar la presentació de documentació
oficial que demostri la veracitat d'aquesta matriculació.
La inscripció es realitzarà per equips.
Cada equip estarà format per un màxim de tres estudiants d'un mateix
Institut de Catalunya. El número d'estudiants que formin el grup
podrà ser excepcionalment de dos, i només es
podrà presentar un equip d'aquest tipus per centre.
En cas que se superi el núnero de places designades
per l'organizació, els equips amb menys de tres persones
no entrarien en el sorteig, quedant sense plaça automàticament.
Cada equip tindrà un nom triat pels seus membres. L'organització
es reserva el dret de modificar aquest nom si així ho
creu oportú, per considerar-ho ofensiu o inadequat per al concurs,
o per què es produís una col·lisió amb el mateix nom d'un altre equip
inscrit amb anterioritat.
En cada equip es podrà apuntar un alumne suplent que substituirà
a algun dels integrants en el cas d'inassistència. No podrà substituir-se
a un estudiant per algú diferent al suplent registrat en el moment
de fer la inscripció.
La substitució d'un alumne per part del suplent haurà de ser notificada
amb una antelació d'almenys 24 hores de l'inici del concurs. En cap cas
es comptarà amb el suplent a l'efecte de l'organització del concurs (samarreta
i menjar en la modalitat presencial).
La durada de la prova serà de quatre hores,
tret que el responsable de jutges decideixi modificar-ho per causes de
força major.
Es proposaran entre vuit i dotze problemes, cadascun amb un color
associat. Mentre sigui possible, s'evitarà la dependència d'una àrea
en particular de coneixement o d'un llenguatge determinat.
Els participants no podran conversar ni establir cap altre
tipus de contacte amb ningú que no sigui un altre membre del seu propi equip o personal
de l'organització. Tota consulta relativa al conjunt de problemes s'ha d'haver
realitzat mitjançant el sistema d'aclariments. El jutge podrà
determinar que la pregunta és d'interés general i remetre-la llavors a
tots els participants.
Les solucions als problemes seran enviades electrònicament per
ser jutjades. Cada enviament es qualificarà amb un dels següents
veredictes:
ACCEPTED
La solució ha sigut considerada correcta i s'accepta.
RUN ERROR
La solució ha sofert algun problema durant la seva execució i s'ha anul·lat.
WRONG ANSWER
La solució ha generat una sortida invàlida respecte a l'especificació del problema.
TIME LIMIT
La solució s'ha mantingut durant massa temps en execució i ha sigut abortada.
COMPILATION ERROR
La solució enviada no ha compilat.
L'equip rebrà el veredicte també electrònicament. En cap cas es
proporcionarà informació addicional, com l'error produït en execució,
el cas de prova mal resolt, el temps total d'execució o l'error de
compilació.
En el concurs presencial, els problemes acceptats seran reconeguts amb un globus del color
distintiu del problema.
Alguns dels problemes que els jutges qualifiquin com a propensos a generar
el resultat TIME LIMIT podrien estar identificats en els enunciats, encara que això
no té per què fer-se en tots els casos.
Es pot consultar més informació sobre els tipus de veredictes en el
manual de DOMjudge.
Hi hauran dues classificacions diferenciades: una per la modalitat presencial i una
altra per la online.
Els equips s'ordenaran en funció del nombre final de problemes
resolts com a primer criteri absolut. Els equips amb el mateix nombre de
solucions correctes s'ordenaran per menor temps total. El temps total
serà la suma dels temps utilitzats per resoldre cada problema. El
càlcul es farà amb el temps transcorregut des del començament de la
prova fins a l'enviament acceptat com a correcte, més vint minuts per
cada enviament d'aquest mateix problema que hagués estat rebutjat (com a penalització).
Els problemes no resolts no acumularan temps per més vegades que s'hagin enviat.
Quaranta-cinc minuts abans de la finalització del concurs el marcador
en temps real deixarà d'actualitzar-se i (en la modalitat presencial) es deixarà de donar globus als
participants, però seguiran notificant-se els resultats de les solucions
als equips. Els resultats finals es donaran a conèixer durant la cerimònia de
lliurament de premis.
Els jutges seran els únics responsables de determinar la correcció
o no de les solucions enviades i, en conseqüència, de determinar els vencedors del
certamen. Les seves decisions seran inapel·lables.
Un equip podrà ser desqualificat durant les 24 hores següents a la
finalització del concurs, si es comprova que la seva conducta no ha estat esportiva o
no s'ha acreditat la seva elegibilidad per formar part d'un equip (condició d'estudiant).
La celebració de la modalitat online del concurs està condicionada a que la inscripció (en número de centres) superi, de forma significativa, la quantitat de places existents per la modalitat presencial.
L’assignació dels equips a una modalitat concreta estarà a càrrec de la organització i es realitzarà per ordre d’inscripció: els primers s'assignaran a la modalitat presencial fins a completar l’aforament, i la resta d’equips s'assignaran a la modalitat online. De forma excepcional, els centres podran sol·licitar a la organització la seva participació en la modalitat online (però no a la presencial). La organització decidirà, en funció de les circumstàncies generals, atendre o no aquesta sol·licitud.
En cas que el número de centres inscrits sigui menor que l’aforament de la modalitat presencial, les places es distribuiran equitativament entre tots els instituts, intentant, en la mesura del possible, que hi hagi representació de tots els centres interessats en participar. En cas contrari, és a dir, si el número de centres inscrits és igual o major a l’aforament de la modalitat presencial, únicament podrà participar un equip per centre.
Un centre no podrà tenir equips participant simultàniament en ambdues modalitats.
El número d’equips classificats per la final en cada modalitat dependrà del número de places disponibles en conjunt, i de la participació real el dia del concurs. El repartiment serà realitzat pels organitzadors.
Normes especifiques del concurs presencial
Els participants podran utilitzar com a material de consulta un
dossier realitzat pel propi equip amb un màxim
de 10 pàgines formatades amb font Arial mida 10. Aquest dossier
serà recollit durant la recepció dels concursants
i revisat pels jutges.
Els participants NO podran disposar de versions de programari o
dades que siguin llegibles per l'ordinador, més enllà del
subministrat per l'organizació. Tampoc podran usar els seus
propis ordinadors portàtils, tablets, calculadores, ni telèfons mòbils.
Aquests han d'estar apagats durant la realització de la prova.
Cada equip utilitzarà un únic ordinador i tots els equips
disposaran d'ordinadors similars. Els participants podran
utilitzar diversos editors per escriure els seus programes. L'entorn será
tipus X-Windows treballant en un ordinador amb una distribució GNU/Linux. Cada
equip tindrà accés a compiladors de C, C++ i Java.
La prova es realitzarà en un entorn de xarxa. La xarxa només
s'utilitzarà per enviar les solucions i consultar el marcador
del concurs. Qualsevol altre ús en forma de FTP, TELNET, etc. serà
motiu de desqualificació.
Als participants se'ls farà entrega del material, i se'ls explicarà:
L'entorn i el programari a utilitzar.
El mecanisme d'enviament i el tipus d'arxius a enviar.
Els diversos missatges d'error.
La forma de comunicar-se amb els jutges (i qui són aquests).
Serà obligatori, tant per als estudiants com per als professors acompanyants,
portar posada durant la realització de la prova, la samarreta i acreditació oficials del concurs
que se'ls hi lliuraran al registrar-se.
Normes específiques del concurs online
Els participants han de garantir ser els autors de tot el codi que enviïn al jutge durant el concurs. La detecció de plagis suposarà la desqualificació automàtica de l'equip o equips implicats.
Els participants podran utilitzar qualsevol material de consulta del que puguin disposar: apunts, codi que hagin programat ells amb anterioritat, llibres de referència o pàgines web d'Internet.
En el concurs presencial cada equip disposa d’un sol ordinador. En la modalitat online aquesta restricció no existeix.
Els participants podran utilitzar diversos editors per a escriure els seus programes. Són lliures d’utilitzar el sistema operatiu que desitgin, encara que la organització recomana una distribució de GNU/Linux, ja que és en aquest sistema operatiu en el que jutja el Jutge On Line.
Abans de començar el concurs, es posarà a disposició dels participants, a través de la web, la URL del jutge a on enviar les seves solucions. Un cop comenci el concurs, podran descarregar del jutge els enunciats de tots els problemes i els exemples d'entrada i sortida.